Wzornictwo i innowacje

STEFANO GIOVANNONI / GIOVANNONI DESIGN

Wyraziste projekty: wyraziste projekty architekta i projektanta Stefano Giovannoniego to wirtuozerska gra symbolami i metaforami podświadomości, fascynująca w warstwie narracyjnej.

Do marek, z którymi współpracuje Stefano Giovannoni, należą Alessi, Flos, Helit, Inda, LAUFEN, Magis, Nissan, Oras, Seiko, Siemens, 3M oraz wiele innych. Stefano projektuje nie tylko produkty przemysłowe przeznaczone do kuchni, łazienki, meble i wyposażenie wnętrz, samochody i elektronikę, ale zajmuje się też wnętrzarstwem i architekturą. Jego prace są stałym elementem archiwum Centre Georges Pompidou w Paryżu i kolekcji w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

Stefano Giovannoni urodził się w 1954 r. w La Spezia i studiował architekturę we Florencji. Obecnie mieszka i pracuje w Studio Giovannoni, odrestaurowanej fabryce w centrum Mediolanu. Jego projekt „IL BAGNO ALESSI One” to jeden z najwspanialszych projektów łazienkowych ostatnich lat na rynku. Umywalka podłogowa Tam Tam o okrągłym, miękkim kształcie, który podkreśla organiczny aspekt łazienki, otrzymała nagrodę Design Plus. To wyróżniający się, najbardziej charakterystyczny element designerski łazienki, owocu współpracy pomiędzy firmami Alessi, LAUFEN i Oras. W 2010 Giovannoni został poproszony o rozwinięcie projektu i rozszerzenie kolekcji ILBAGNOALESSI One, które zostało docenione nagrodą Good Design Award 2011. W 2014 roku kolejne elementy dołączyły do tej popularnej a jednocześnie wyrafinowanej kolekcji, w tym akcesoria wykonane z rewolucyjnego materiału SaphirKeramik.

Projektant Stefano Giovannoni:  „Od początku estetyka „IL BAGNO ALESSI One” charakteryzowała się symbolicznymi kształtami o wyraźnej tożsamości pochodzącymi z natury i głęboko zakorzenionymi we wspólnej podświadomości człowieka – jak idea białego kamienia wygładzonego przez wodę. Produkty wyróżniają się nie poprzez szczegóły, ale przez siłę, wyraźną koncepcję i pierwotną formę, czym przekazują czystość i wyrazistość. „IL BAGNO ALESSI One” wydaje się rzeczywiście ponadczasowym archetypem, modnym, ale niepodążającym za jakimś szczególnym stylem, jak produkt stworzony przez samą naturę.”