Rewolucyjny showroom w Mediolanie
Marka LAUFEN powróciła do Mediolanu z okazji Milan Design Week we wrześniu 2021 roku, z nową przestrzenią – wyjątkowym showroomem zlokalizowanym na drugim piętrze eleganckiego budynku w pobliżu dzielnicy mody, Piazza della Scala, Duomo i Brera, jednej z najbardziej fascynujących części miasta, będącej synonimem sztuki i designu.
Od 4 do 10 września 2021 roku, nowy showroom LAUFEN, zaprojektowany przez Matteo Fioriniego i Studio LYS, gościł tymczasową instalację stworzoną przez tych samych projektantów pod prowokacyjnym tytułem: „Czy jestem otwarty?”. Wystawa odchodzi od klasycznej konwencji prezentacji wnętrz łazienkowych – produkty LAUFEN zostały tu rozmieszczone w przestrzeni, niczym rzeźby w galerii sztuki. Instalacja określiła w ten sposób wizję LAUFEN i chęć nawiązania, poprzez podobne strefy marki na całym świecie, dialogu pomiędzy sztuką, designem i architekturą.
Wchodząc do showroomu, zwiedzający mogli również odkryć „przestrzeń w przestrzeni”: LAUFEN zaprezentował bowiem swoją pierwszą wirtualną strefę, cyfrowy sztuczny świat stworzony przez doświadczoną projektantkę Annabelle Schneider we współpracy ze szwajcarskimi architektami Gabrielle Hächler i Andreasem Fuhrimannem. Odwiedzający zaproszeni zostali do wciągającej cyfrowej podróży, która prowadziła ich do wymarzonej i futurystycznej łazienki. Na wewnętrznym dziedzińcu, goście mogli natomiast zrelaksować się, oglądając dzieła międzynarodowego fotografa mody Hugo Comte’a, który sportretował modelki i modeli w projekcie zrealizowanym dla KARTELL by LAUFEN.